Selasa, 14 Disember 2010

AKAN KU TUNGGU



alhamdulillah..
bersyukur atas nikmat islam dan iman yang diberikan kepada diri..moga hati ini sentiasa istiqamah dan thabat dalam perjuangan agamamu..

Alhamdulillah, allah masih memberi runag pd sy menulis dan berkongsi bicara hati yang sekian lame terpendam.terima kasih kepada sahabat-sahabat yang tidak jemu mmberi pendorong di atas dugaan yang diberikan..alhamdulillah, sy mkin kuat untuk menempuh ujian ini..

kenangan yang lalu, insya allah, saya akan lupakan...lalainya sy dlm mengejar cinta ilahi..alhamdulillah kini, sy lebih tenang dan bersyukur kerana memilih jalan ini..

sepanjang cuti ni, alhamdulillah, masa sy terisi dgn aktiviti yang bermanfaat..xsalah klo berhabis duit untuk mendapatkan ilmu kan?

sepanjang di sana, saya telah dapat beberapa input yang sangat2 berguna sehingga saya merasakan diri ini tersangatlah kerdil..kurang ilmu..itu ungkpn yng sesuai..saya masih kurang ilmu jika dibandingkan dengan sahabat perjuangan yang lain...

jalan yang terbaik adalah berbicara tentang ilmu dan banykkan membaca..tfsir al-quran juga...janagan malu bertanya..itu yang harus sy tanamkan dalam diri...

sahabat baruku, harapanku, moga dapat membimbingku ke jalan yang diredhai..mungkin msih terlalu awal untukku katakan, namun ketahuilah aku hanya inginkan yang sahabat yang tahu menegurku bila salah, gembirakan aku di saat aku bersedih, berkongsi cerita dan masalah...namun, ketahuilah sahabatku, aku tidak sempurna..banyak dosa yang telah ku lakukan...doakan ku menjadi muslimat yang taat mengerjakan suruhanNya...

ya allah, jika ujian yang kau berikan kepadaku adalah untuk menambahkan keimananku kepadaMU, aku redha ya allah...seringkali, aku kalah dan menangis atas ujian yang kau berikan..berikanlah aku sahabat-sahabat dan bakal pembimbingku yang membwa ku menuju redhaMu...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan